preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Važni dokumenti

OBRAZOVNA RAZDOBLJA

  1. obrazovno razdoblje 9.9. – 25.10. (34 nastavna dana) – 1. blok (nenastavni dani 28. i 29.10)
  2. obrazovno razdoblje 4.11. – 20.12. (35 nastavnih dana) – 2. blok
  3. obrazovno razdoblje 7.1. – 26.3. (53 nastavna dana) – 3. blok (nenastavni dan 27.3.)
  4. obrazovno razdoblje 30.3. – 17.6. (53 nastavna dana) – 4. blok

JELOVNIK

RASPORED 2018-2019

ŠKOLSKI DOKUMENTI

POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE

ZAKONI I PRAVILNICI

UDŽBENICI

Citati

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2127473
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
DA I NE, ZA I PROTIV – DEBATA
Autor: Zdenka Šopar, 20. 11. 2019.

Debatni  klub Šestica VI. OŠ-e sudjelovao na prvom ovogodišnjem KP turniru u debati.


Mlada i nova ekipa Debatnoga kluba VI. OŠ-e (Ivor Belcar, Dora Strelec, Vida Škerbić) prvi je put sudjelovala u debatiranju te na KP turniru u Zagrebu  (organizacija Hrvatskoga debatnoga društva) s tri pobjede i jednim porazom osvojila odlično 11. mjesto u konkurenciji 33 klubova (99 učenika).  Debatirali su na tezu Roditelji bi trebali koristiti tehnologiju za nadziranje djece na internetu.

Šesta osnovna škola jedina u Varaždinskoj županiji ima aktivni debatni osnovnoškolski klub i djeluje već tri godine. Klub planira biti domaćinom sljedećega turnira u siječnju, ići na natjecanje u debati koje organiziraju HDD i AZOO te okušati se u međunarodnoj debati na engleskom jeziku. Voditeljica kluba profesorica je Zdenka Šopar.

Debata promiče kulturu govora, uči nas kako uvažavati sugovornika (neovisno o stavu koji zastupamo) i razvija sposobnosti uvjerljivog i argumentiranog izražavanja. Ona nam pomaže da budemo uspješniji u komunikaciji, otvoreniji u iznošenju svojega mišljenja te da razumijemo da drugi mogu imati drukčije stavove.

Zabavna i zanimljiva, ali nije jednostavna – debata zahtijeva usredotočenost, aktivno slušanje, argumentiranje mišljenja, iznošenje primjera i analogija. Ona je strukturirana rasprava: unaprijed je dogovoreno koliko govornika sudjeluje u debati (po tri člana afirmacijske i negacijske skupine, svaki sa svojom ulogom), kojim redoslijedom oni govore i koliko vremena imaju za svoje govore. Dakle, za razliku od rasprava kakve obično vodimo u svakodnevnom životu ili gledamo na televiziji, u debati sugovornici ne upadaju jedni drugima u riječ, ne svađaju se – iako se ne slažu, ne drže duge monologe, ne mijenjaju temu o kojoj govore i slično.  Prije svake debate učenici se pripremaju iz različitih izvora – odlučuju se za određenu vrijednost uime koje zastupaju svoje mišljenje, objašnjavaju zašto je ta vrijednost važna općenito i zašto je važna upravo za tezu. Zalaganje ili negiranje teze temelje na argumentima, objašnjavaju ih, potkrepljuju te daju primjere ili dokaze u prilog argumenata. Na kraju debate (traje otprilike 60 minuta) sudac objavljuje i objašnjava tko je bio uspješniji i pobijedio - odluku temelji  na onome što je izneseno u debati i prema načinu na koji je to izneseno.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju