JELOVNIK
RASPORED SATI I SATNICA
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Nastavni predmet Priroda u 5. razredu osnovne škole omogućuje sjedinjivanje, povezivanje i prirodoslovno poimanje cjelina koje se odnose na raznolika područja prirode. Stoga ovaj predmet pridonosi stvaranju učenikove cjelovite slike o svemu što nas okružuje u svijetu.
Nastava prirode treba potaknuti zanimanje učenika za cjelovitost prirode, za njezino istraživanje i razumijevanje na temelju znanstvenih spoznaja i dostignuća.
Nastava često uključuje razne praktične radove. U nastavnom procesu koriste se brojna suvremena nastavna sredstva i pomagala. Učenicima je ponuđena i mogućnost izrade izbornih tema prema njihovom interesu, a godišnjim planom i programom nastave predviđena je izvanučionička nastava.
Redovne nastavne teme:
· Prirodne znanosti i spoznavanje prirode
· Od stanice do mnogostaničnih organizama
· Građa i uloge životinjskog organizma
· Kretanje životinja
· Životinje i njihova potreba za hranom i kisikom
· Razmnožavanje i ponašanje životinja
· Čovjekove životne potrebe i prehrambene navike
· Pubertet – promjene i teškoće u sazrijevanju
· Biljka cvjetnjača – sjemenka
· Korijen
· Stabljika
· List
· Cvijet i plod
· Potrošnja hrane kod nas i u svijetu
· Uzgoj i zaštita biljaka i životinja
Izborne teme:
· Pravilna prehrana
· Ribarstvo mora i kopnenih voda
· Kućni ljubimci
· Uzgoj ukrasnih biljaka
Pravila ponašanja učenika u učionici prirode
1. Po ulasku u učionicu zauzeti svoje radno mjesto i pripremiti stvari za nastavu.
2. Učenici obvezno moraju imati papuče.
3. Prilikom vađenja stvari iz torbe, torbu staviti na sjedište stolca.
4. Torbu i ostale stvari zatvoriti i staviti ispod klupe na policu, a ako ne stane onda torbu i stvari treba odnijeti u kut učionice na stolce koji su za to namijenjeni.
5. Bez dozvole učiteljice nije dopušteno dirati stvari na klupi koje su pripremljene za nastavu.
6. Učenici koji imaju dužu kosu dužni su kosu vezati gumicom ili kopčama.
7. Učenicima nije dopušten ulazak u kabinet biologije bez izričite dozvole učiteljice.
8. Učenici su dužni paziti na vlastite stvari, školski namještaj i kompletni prostor učionice.
9. Zavjese na prozoru pomiče isključivo učitelj koji je trenutno u učionici. Otvaranje prozora nije dozvoljeno bez dozvole učitelja.
10. Učenici će njegovati visok nivo svoje kulture ponašanja.
Elementi praćenja i vrednovanja rada učenika u nastavi prirode
Vještina izvođenja praktičnih radova (mikroskopiranja, mjerenja, pokusi….); usmena prezentacija rezultata rada; urednost bilježaka i crteža; pisanje izvještaja; prikaz rezultata vježbi opisno, tablicama i dijagramima; petominutni sastav na zadanu temu; posteri; aktivnost na nastavi; povezivanje stečenog znanja; sposobnost uporabe stečenog znanja; sudjelovanje u diskusijama; uporaba drugih izvora znanja.
Razine učeničkih postignuća
Razina |
Opis |
Učenik će moći…. |
Ocjena |
- |
Neusvojenost temeljnih pojmova |
Učenik ne izvršava zadatke, ne surađuje, ne želi govoriti… |
Nedovoljan (1) |
Znanje, reprodukcija |
Mogućnost reprodukcije u izvornom obliku |
…definirati, nabrojiti, imenovati, poredati, opisati temeljne pojmove. |
Dovoljan (2) |
Konceptualno razumijevanje |
Uočavanje i povezivanje glavnih koncepata; opisivanje tijeka događaja ili procesa |
…prepoznati temeljne pojmove, razumije gradivo ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti, uz pomoć učitelja rješava jednostavne zadatke. |
Dobar (3) |
Primjena |
Primjena naučenog načela na novom primjeru |
…razumije gradivo i zna ga objasniti, služi se usvojenim znanjem, navodi vlastite primjere, samostalno rješava postavljene zadatke. |
Vrlo dobar (4) |
Rješavanje problema |
Organiziranje usvojenog znanja i vještina za rješavanje problema |
…stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije primjere, uspješno izvršava korelaciju sa srodim gradivom, samostalno rješava složenije zadatke, služi se dodatnim izvorima znanja, sposoban je prenositi znanje na druge. |
Odličan (5) |
Tablica za ocjene
1.polugodište |
Ocjena koju želim imati |
Ocjena koje sam dobio (dobila) u mjesecu…. |
Zaključna ocjena |
|||||
IX |
X |
XI |
XII |
|||||
|
|
|
|
|
|
|||
2.polugodište |
|
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
|
|
|
|
|
|
|