JELOVNIK
RASPORED SATI I SATNICA
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Nastavni program biologije temelji se na osnovnim sadržajima bioloških znanosti i učenicima omogućuje upoznavanje živoga svijeta te zakonitosti koje u njemu vladaju. U sedmom razredu učenici trebaju steći predodžbu o razvoju živih bića na Zemlji i spoznati bogatstvo živog svijeta koje se očituje u raznolikosti vrsta.
Potrebna su određena predznanja koje učenici stječu u prethodnim razredima. Osim stjecanja znanja, želi se razviti kod učenika prirodoznanstveni način mišljenja, spremnost i primjerenu odgovornost za primjenu stečenih znanja u životu.
Nastava često uključuje razne praktične radove, a u nastavnom procesu koriste se brojna suvremena nastavna sredstva i pomagala. Učenicima je ponuđena i mogućnost izrade raznih izbornih tema prema njihovom interesu, a godišnjim planom i programom nastave predviđena je i terenska nastava.
Osim redovne nastave, učenicima je ponuđeno pohađanje dodatne nastave biologije, po jedan sat tjedno. U tijeku dodatne nastave, učenici samostalno izvode različite praktične radove. Također se rješavaju razni zadaci iz testova s prošlogodišnjih natjecanja, PISA testiranja, testova koje provodi NCVVO i drugo. U sklopu ove nastave učenici mogu sudjelovati u posjetima fakultetima, institutima i drugim znanstvenim organizacijama prema prethodnom dogovoru i najavi, čime im se omogućuje direktan dodir s vrhunskim hrvatskim znanstvenicima.
Predmet biologija često se boduje pri upisu u gimnazijske srednjoškolske programe.
Nastavne teme:
1. Pojava života Na Zemlji
2. Raznolikost živoga svijeta
3. Najjednostavniji oblici života na Zemlji
4. Stanica s jezgrom
5. Stanične diobe
6. Praživotinje
7. Alge
8. Gljive
9. Spužve i žarnjaci
10. Plošnjaci
11. Oblići
12. Mekušci
13. Kolutićavci
14. Kukci i ostali člankonošci
15. Bodljikaši
16. Svitkovci
17. Ribe
18. Vodozemci
19. Gmazovi
20. Ptice
21. Sisavci
22. Mahovine
23. Papratnjače
24. Golosjemenjače
25. Kritosjemenjače
26. Evolucija
Izborne teme:
1. Istraživanje u biologiji
2. Zanimljivosti iz života zadružnih kukaca
3. Štetnici u poljoprivredi i šumarstvu
4. Raznolikost kritosjemenjača
5. Bioindikatori
Pravila ponašanja učenika u učionici biologije
1. Po ulasku u učionicu zauzeti svoje radno mjesto i pripremiti stvari za nastavu.
2. Učenici obvezno moraju imati papuče.
3. Prilikom vađenja stvari iz torbe, torbu staviti na sjedište stolca.
4. Torbu i ostale stvari zatvoriti i staviti ispod klupe na policu, a ako ne stane onda torbu i stvari treba odnijeti u kut učionice na stolce koji su za to namijenjeni.
5. Bez dozvole učiteljice nije dopušteno dirati stvari na klupi koje su pripremljene za nastavu.
6. Učenici koji imaju dužu kosu dužni su kosu vezati gumicom ili kopčama.
7. Učenicima nije dopušten ulazak u kabinet biologije bez izričite dozvole učiteljice.
8. Učenici su dužni paziti na vlastite stvari, školski namještaj i kompletni prostor učionice.
9. Zavjese na prozoru pomiče isključivo učitelj koji je trenutno u učionici. Otvaranje prozora nije dozvoljeno bez dozvole učitelja.
10. Učenici će njegovati visok nivo svoje kulture ponašanja.
Elementi praćenja i vrednovanja rada učenika u nastavi biologije
Vještina izvođenja praktičnih radova (mikroskopiranja, mjerenja, pokusi….); usmena prezentacija rezultata rada; urednost bilježaka i crteža; pisanje izvještaja; prikaz rezultata vježbi opisno, tablicama i dijagramima; petominutni sastav na zadanu temu; posteri ; aktivnost na nastavi; povezivanje stečenog znanja; sposobnost uporabe stečenog znanja; sudjelovanje u diskusijama; uporaba drugih izvora znanja.
Razine učeničkih postignuća
Razina |
Opis |
Učenik će moći…. |
Ocjena |
- |
Neusvojenost temeljnih pojmova |
Učenik ne izvršava zadatke, ne surađuje, ne želi govoriti… |
Nedovoljan (1) |
Znanje, reprodukcija |
Mogućnost reprodukcije u izvornom obliku |
…definirati, nabrojiti, imenovati, poredati, opisati temeljne pojmove. |
Dovoljan (2) |
Konceptualno razumijevanje |
Uočavanje i povezivanje glavnih koncepata; opisivanje tijeka događaja ili procesa |
…prepoznati temeljne pojmove, razumije gradivo ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti, uz pomoć učitelja rješava jednostavne zadatke. |
Dobar (3) |
Primjena |
Primjena naučenog načela na novom primjeru |
…razumije gradivo i zna ga objasniti, služi se usvojenim znanjem, navodi vlastite primjere, samostalno rješava postavljene zadatke. |
Vrlo dobar (4) |
Rješavanje problema |
Organiziranje usvojenog znanja i vještina za rješavanje problema |
…stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije primjere, uspješno izvršava korelaciju sa srodim gradivom, samostalno rješava složenije zadatke, služi se dodatnim izvorima znanja, sposoban je prenositi znanje na druge. |
Odličan (5) |
Tablica za ocjene
1.polugodište |
Ocjena koju želim imati |
Ocjena koje sam dobio (dobila) u mjesecu…. |
Zaključna ocjena |
|||||
IX |
X |
XI |
XII |
|||||
|
|
|
|
|
|
|||
2.polugodište |
|
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
|
|
|
|
|
|
|