preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2971626
Karmen Holenda

Karmen Holenda, prof. biologije i kemije, učiteljica savjetnica

Karmen Holenda, Državno natjecanje iz kemije 2019, Split

Predmet: priroda, biologija, kemija

Diplomirala sam biologiju i kemiju na Prirodoslovno–matematičkom fakultetu u Zagrebu 1989. godine. Drago mi je da sam i danas u kontaktu s profesorima fakulteta i kolegama iz struke te da smo dugogodišnji suradnici i prijatelji. Ta mi je suradnja donijela naslov mentora studentima kemije i učiteljima kemije pripravnicima, autorstvo i koautorstvo za nekoliko udžbenika kemije i priručnika za nastavu iz kemije i biologije kao i dvadeset i pet godina iskustva u pripremi maturanata za upise na prirodoslovne fakultete. Kao i svakog učitelja najviše me vesele uspjesi mojih učenika kojih sada već ima vrlo mnogo te uspješno studiraju ili rade u našoj domovini i izvan nje. Naročito mi je drago raditi u Centru izvrsnosti iz biologije Varaždinske županije te upoznati one naj-sadašnje i naj-buduće biologe. Priroda i njezine tajne i danas su mi  najljepši izazov te se i dalje bavim istraživanjima, planinarenjem, orijentacijom i komunikacijom, za što vas od srca pozivam da mi se pridružite.

U društvu Marian DeWane, najbolje učiteljice kemije u SAD, Kongres u Splitu 2010.

U školskoj godini 2021./2022. predavat ću Prirodu svim učenicima petih razreda. Biologiju ću predavati učenicima 7.a, 7.c i 7.d razreda, a svim sedmim razredima predavat ću Kemiju. Voditelj sam dodatne nastave Biologije i Kemije za sve sedme razrede kao i dopunske nastave kemije za sve sedme i sve osme razrede. U petim razredima gdje predajem, vodit ću izvan nastavnu aktivnost: STEM koja obuhvaća praktične radove i projekte iz područja biologije, kemije i fizike.

Adrenalinski park, Accredo centar Zasadbreg 2021

Za sve učenike škole, i za njihove članove obitelji, voditelj sam izvannastavne aktivnosti orijentacije i komunikacije. Orijentacija obuhvaća (rekreacijsko i natjecateljsko) orijentacijsko trčanje u parkovima i šumama uz kartu i kompas te preciznu orijentaciju za osobe koje ne mogu trčati ili se ne mogu samostalno kretati.  Komunikacija se odnosi na suradnju Orijentacijskog kluba Varaždin s Radio klubom Varaždin (mogućnost pohađanja početničkog tečaja za radio operatera) s konačnim ciljem formiranja tima mladih u radiogoniometriji.

Noćna orijentacijska sprint utrka, Varaždinske Toplice, 2020.

I za kraj, kažu, ostavlja se nešto najslađe. Kod mene je to učenje Lepoglavske čipke. To vam je nešto posebno, izazovno, traži matematičko i logičko razmišljanje, uvijek novo i na kraju predivno. Ne može se učiti iz knjiga ili časopisa, samo iz glave u glavu. To je naša kulturna baština koju treba prenijeti na mlade naraštaje. I zato, pridružite se …

Špancirfest 2017. Varaždin




Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kemija u 7. razredu
Autor: Karmen Holenda, 26. 8. 2013.

Kemija u osnovnoj školi prvenstveno je usmjerena na kemijska znanja potrebna za svakodnevni život. Nastavni program kemije omogućuje razumijevanje prirodnih pojava, načina kemijskog istraživanja i objašnjavanja prirode, pruža jednostavan i zanimljiv uvid u znanstvene temelje suvremene civilizacije te razvija sposobnosti potrebne za nastavak školovanja. Predmet kemija se boduje pri upisu u brojne programe srednjoškolskog obrazovanja.


Učenje kemije također pridonosi razvoju logičkog i kreativnoga mišljenja, a izvođenje pokusa je središnja nastavna aktivnost. Program je osmišljen tako da učenik do spoznaja dolazi djelatnim metodama učenja, a svoje sposobnosti razvija praktičnim, perceptivnim i misaonim djelovanjem. Stoga postoje posebna pravila za ponašanje učenika u učionici kemije, koja se malo razlikuju od onih za ostale prostore škole (pogledati dalje u prilogu).

Cilj nastave kemije u osnovnoj školi je uvođenje učenika u znanstveni način razmišljanja, odgoj za humani odnos prema prirodi i čovjekovoj okolini, stjecanje korisnih kemijskih znanja te osposobljavanje učenika za primjenu kemijskih znanja u svakodnevnom životu, tehnici i proizvodnji.

Osim redovnih nastavnih tema, učenicima je ponuđena i mogućnost izrade raznih izbornih tema prema njihovom interesu, a osim redovne nastave, učenici mogu pohađati i dodatnu nastavu kemije, po jedan sat tjedno (održava se dva sata svaki drugi tjedan). U tijeku dodatne nastave, učenici samostalno izvode različite praktične radove. Također se rješavaju razni zadaci iz testova s prošlogodišnjih natjecanja, PISA testiranja, testova koje provodi NCVVO i drugo. U sklopu ove nastave učenici mogu sudjelovati u posjetama fakultetima, institutima i drugim znanstvenim organizacijama prema prethodnom dogovoru i najavi, čime im se omogućuje direktan dodir s vrhunskim hrvatskim znanstvenicima.

Nastavne teme:

1. Što proučava kemija

2. Makroskopska fizikalna svojstva tvari

3. Makroskopske fizikalne i kemijske promjene tvari

4. Vrste tvari

5. Smjese i postupci razdvajanja smjesa

6. Otopine

7. Iskazivanje sastava smjesa udjelima

8. Zrak i glavni sastojci zraka

9. Voda

10. Vodik

11. Atomi i kemijski elementi

12. Relativna atomska masa

13. Ioni i ionske strukture

14. Povezivanje atoma, molekule

15. Valencije i kemijske formule

16. Relativna molekulska masa

17. Kemijske reakcije i očuvanje mase

18. Kemijske reakcije i energija

19. Brzina kemijske reakcije

20. Kemijski elementi u periodnom sustavu elemenata

 

Izborne teme:

1. Povijest pojma kemijski element

2. Evolucija Zemlje i njezine atmosfere

3. Iskustveni zakoni i atomska hipoteza

4. Raširenost kemijskih elemenata u svemiru, Zemljinoj kori i u živim bićma

5. Voda –temelj života

Pravila ponašanja učenika u učionici kemije

1.       Po ulasku u učionicu zauzeti svoje radno mjesto i pripremiti stvari za nastavu.

2.       Učenici obvezno  moraju imati papuče.

3.       Prilikom vađenja stvari iz torbe, torbu staviti na sjedište stolca.

4.       Torbu i ostale stvari zatvoriti i staviti ispod klupe na policu, a ako ne stane onda torbu i stvari treba odnijeti u kut učionice na stolce i klupe koji su za to namijenjeni.

5.       Bez dozvole učiteljice nije dopušteno dirati stvari na klupi koje su pripremljene za nastavu.

6.       Učenici koji imaju dužu kosu dužni su kosu vezati gumicom ili kopčama.

7.       Eksperimente koji se rade u školi učenici ne smiju izvoditi ponovno kod kuće.

8.       Nakon nastave kemije učenici su obvezni oprati ruke u školskom WC-u.

9.       Učenicima nije dopušten ulazak u kabinet kemije bez izričite dozvole učiteljice.

10.    Učenici su dužni paziti na vlastite stvari, školski namještaj i kompletni prostor učionice.

11.    Zavjese na prozoru pomiče isključivo učitelj koji je trenutno u učionici. Otvaranje prozora nije dozvoljeno bez dozvole učitelja.

12.    Učenici će njegovati visok nivo svoje kulture ponašanja.

 

Elementi praćenja i vrednovanja rada učenika u nastavi kemije

Vještina izvođenja praktičnih radova (mikroskopiranja, mjerenja, pokusi….); usmena prezentacija rezultata rada; urednost bilježaka i crteža; pisanje izvještaja; prikaz rezultata vježbi opisno, tablicama i dijagramima; petominutni sastav na zadanu temu; posteri; aktivnost na nastavi; povezivanje stečenog znanja; sposobnost uporabe stečenog znanja; sudjelovanje u diskusijama; uporaba drugih izvora znanja.

 

Razine učeničkih postignuća

Razina

Opis

Učenik će moći….

Ocjena

-

Neusvojenost temeljnih pojmova

Učenik ne izvršava zadatke, ne surađuje, ne želi govoriti…

Nedovoljan (1)

Znanje, reprodukcija

Mogućnost reprodukcije u izvornom obliku

…definirati, nabrojiti, imenovati, poredati, opisati temeljne pojmove.

Dovoljan (2)

Konceptualno razumijevanje

Uočavanje i povezivanje glavnih koncepata; opisivanje tijeka događaja ili procesa

…prepoznati temeljne pojmove, razumije gradivo ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti, uz pomoć učitelja rješava jednostavne zadatke.

Dobar (3)

Primjena

Primjena naučenog načela na novom primjeru

…razumije gradivo i zna ga objasniti, služi se usvojenim znanjem, navodi vlastite primjere, samostalno rješava postavljene zadatke.

Vrlo dobar (4)

Rješavanje problema

Organiziranje usvojenog znanja i vještina za rješavanje problema

…stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije primjere, uspješno izvršava korelaciju sa srodim gradivom, samostalno rješava složenije zadatke, služi se dodatnim izvorima znanja, sposoban je prenositi znanje na druge.

Odličan (5)

 

Tablica za ocjene

1.polugodište

Ocjena koju želim imati

Ocjena koje sam dobio (dobila) u mjesecu….

Zaključna ocjena

IX

X

XI

XII

 

 

 

 

 

 

 

2.polugodište

 

 

 

I

II

III

IV

V

VI

 

 

 

 

 

 

 

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju