preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2981504
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Elementi vrednovanja

Predmet hrvatski jezik obuhvaća četiri predmetne sastavnice: hrvatski jezik, književnost, jezično izražavanje i medijsku kulturu.


Temeljni je cilj nastave hrvatskoga jezika osposobiti učenike za jezičnu komunikaciju koja im omogućuje ovladavanje sadržajima svih nastavnih predmeta i uključivanje u cjeloživotno učenje.

Zadaće nastavnoga područja hrvatski jezik:

  • osposobljivanje učenika za uspješno snalaženje u svakodnevnim priopćajnim situacijama
  • ovladavanje jezičnim sredstvima potrebnim za uspješnu komunikaciju
  • osvješćivanje potrebe za jezičnim znanjem
  • suzbijanje straha od jezika
  • osvješćivanje razlika između standardnoga jezika i zavičajnih idioma
  • postupno usvajanje hrvatskoga jezičnog standarda

Zadaće nastavnoga područja jezično izražavanje:

  • razvoj sposobnosti izražavanja doživljaja, osjećaja, misli i stavova
  • stvaranje navika uporabe pravogovornih i pravopisnih norma
  • ostvarivanje uspješne usmene i pisane komunikacije

Zadaće nastavnoga područja književnost:

  • spoznavanje i doživljavanje književnih djela
  • razvijanje osjetljivosti za književnu riječ
  • razvijanje čitateljskih potreba i stvaranje čitateljskih navika
  • osposobljivanje za samostalno čitanje i recepciju književnih djela

 

Zadaće nastavnoga područja medijska kultura:

  • osposobljivanje za komunikaciju s medijima: kazalištem, filmom, radijem, tiskom, stripom, računalom
  • primanje (recepcija) kazališne predstave, filma, radijske i televizijske emisije;
  • osposobljivanje za vrednovanje radijskih i televizijskih emisija te filmskih ostvarenja.

(prema Nastavnom planu i programu za osnovne škole)

 

Pisane provjere znanja

U 6. razredu pišu se četiri pisane provjere znanja iz jezika, dvije u 1. polugodištu i dvije u 2. polugodištu, jedna pravopisna vježba i jedna pisana provjera znanja iz književnosti na kraju 2. polugodišta.

 U 7. razredu pišu se tri pisane provjere znanja iz jezika, jedna u 1. polugodištu i dvije u 2. polugodištu, pravopisna vježba  i pisana provjera znanja iz književnosti u 2. polugodištu. Sve pisane provjere znanja provode se poslije obrađenih i uvježbanih nastavnih sadržaja.

 

Školske zadaće

Učenici pišu tri školske zadaće, jednu u 1. polugodištu i dvije u 2. polugodištu.

 

Usmene provjere znanja

Usmeno provjeravanje i ocjenjivanje znanja iz jezika i književnosti provodi se kontinuirano tijekom nastavne godine, u pravilu poslije obrađenih i uvježbanih nastavnih sadržaja. Usmeno provjeravanje može se provoditi na svakom nastavnom satu bez obvezne najave, a to znači da učenici trebaju kontinuirano učiti.

 

Lektira

Na kraju svakoga mjeseca dva sata posvećena su lektiri. Zadaća lektirnih sati razvijanje je čitateljskih navika, stvaranje čitateljskih potreba i osposobljavanje učenika za samostalno čitanje i recepciju književnih djela. Od učenika se očekuje da pročitaju lektirna djela, vode bilješke o pročitanome u dnevnicima čitanja i aktivno sudjeluju u interpretaciji lektirnih djela na satu. U lipnju učenici sami biraju djelo koje će pročitati i pomoću plakata predstaviti ostalim učenicima u razredu.

Ostati ravnodušan prema knjizi znači besmisleno osiromašiti svoj život. Ivo Andrić

Čovjek ne postaje dobar i pametan ako čita mnogo, nego ako mnogo i često čita dobre stvari.  Luther

 

Jezično izražavanje

Tijekom nastavne godine vrednuje se učenikovo usmeno i pisano izražavanje. Ocjenjuju se  interpretativno čitanje i krasnoslov. 

 

Od učenika se očekuje da aktivno sudjeluju u nastavi, pokazuju zanimanje i motiviranost za nastavni predmet, doprinose u skupnom radu (rade, slušaju i uvažavaju druge, prihvaćaju prijedloge, dogovaraju se, pomažu), kontinuirano uče, redovito pišu zadaće i izvršavaju ostale obveze. Vrlo je važan odnos prema drugim učenicima i učiteljici (međusobno poštovanje i povjerenje) te dobra komunikacija. 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju