preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2980967
Vera Hlapčić

profesorica geografije i povijesti

Predmet: Povijest, Geografija

Učiteljica sam Povijesti i Geografije u VI. osnovnoj školi Varaždin od 1988. godine.  Završila sam studij Geografije i Povijesti, profesorski smjer, koji su zajednički organizirali i izvodili Prirodoslovno-matematički fakultet i Filozofski fakultet u Zagrebu. Ove školske godine predajem Povijest u 5. b i c razredu, te Povijest i Geografiju u  7. a, b, c i d razredu. Tijekom školske godine biti će organizirana dodatna nastava iz Geografije za sedme razrede te Povijesna grupa za pete i sedme razrede. Mogu se uključiti učenici koji žele saznati više iz Povijesti i Geografije te sudjelovati na natjecanjima iz Geografije i Povijesti za sedme razrede. 

ŽELIM SVIMA PUNO USPJEHA U RADU! 

Učenici koji žele dodatne informacije o izradi samostalnih uradaka (postera, referata, prezentacija i dr.) ili ukoliko se pojave nejasnoće u nastavnim sadržajima i potreba za pomoć u svladavanju istih mogu doći u kabinet Povijesti i Geografije pod svakim odmorom gdje ću im rado pružiti informacije i pomoć. Ukoliko se pokaže potreba roditelji učenika me mogu potražiti u terminima individualnih razgovora. 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Geografija
Autor: Vera Hlapčić, 24. 9. 2012.

Cilj nastave geografije je da učenici steknu osnovno znanje o Zemlji, da upoznaju gospodarska, društvena i kulturna obilježja suvremenog svijeta te da upoznaju i još više zavole domovinu Hrvatsku. Geografija je znanost koja proučava i objašnjava Zemljinu površinu kao rezultat utjecaja i prožimanja prirodne osnove i društveno - gospodarskog razvoja. To je nastavni predmet koji povezuje nastavne predmete iz prirodnog i društvenog područja. 


 

Ciljevi nastave geografije u 6. razredu

-          upoznati obilježja stanovništva, potaknuti razumijevanje  globalnih procesa suvremenog svijeta, te upoznati izvaneuropske kontinente, njihova prirodno – geografska i društveno – gospodarska obilježja

 

Načini, postupci i elementi vrednovanja

Provjeravanje  podrazumijeva  procjenu  postignute  razine  kompetencija  u  nastavnome

predmetu ili području i drugim oblicima rada u školi tijekom školske godine.

 

Ocjenjivanje   je   pridavanje   brojčane   ili   opisne   vrijednosti   rezultatima   praćenja   i

provjeravanja  učenikovog  rada  prema  sastavnicama  ocjenjivanja  svakoga  nastavnoga predmeta.

 

Pod usmenim provjeravanjem podrazumijevaju se svi usmeni oblici provjere postignute

razine kompetencija učenika koji rezultiraju ocjenom.

 

Ocjenjivanje i vrednovanje usklađeno je s aktualnim Pravilnikom o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi.

U nastavi geografije ocjenama od 1-5 vrednuju se sljedeći elementi (brojčanom i opisnom ocjenom).

Usvojenost znanja: poznavanje i primjena ključnih pojmova, stupanj usvojenosti obrazovnih postignuća  provjeravano usmenim i pismenim provjerama znanja. Usmene provjere znanja mogu biti povremene i temeljite (vezane uz nastavne jedinice) te „leteće“ svakodnevne, vezane uz pojedinu nastavnu temu. Pismene provjere znanja pišu se na kraju svake veće nastavne cjeline uz pomoć zadataka objektivnog tipa (najviše 4 puta tijekom godine).

Geografske vještine (Uočavanje pojava i procesa): kod ovog elementa ocjenjuje se učenikova sposobnost uočavanja pojava i procesa na Zemlji, te povezivanje obrađenih nastavnih sadržaja općenito ili sa ostalim nastavnim temama ili predmetima. Kod ovog elementa također se ocjenjuje rješavanje „slijepih“ karata,  izvršavanje vježbi, praktičnih zadataka (brzina, točnost i samostalnost u radu) te izrada i prezentacija plakata, referata i multimedijalnih prezentacija kao i  izrada i analiza grafičkih priloga

Kartografska pismenost (Uporaba zemljovida): ocjenjuje se poznavanje elemenata i        sadržaja svih vrsta geografskih karata, brzina, točnost i samostalnost „čitanja“ geografske karte po zadanim pojmovima te sposobnost povezivanja i „čitanja“ naučenog gradiva sa sadržajem na geografskoj karti.

 

Pod pisanim provjeravanjem podrazumijevaju se svi pisani oblici provjere koji rezultiraju

ocjenom učenikovog pisanoga uratka. Pisano se provjeravanje provodi poslije obrađenih i

uvježbanih nastavnih sadržaja, kontinuirano tijekom nastavne godine. 

 

Pisane provjere provode se prema Pravilniku o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi te Vremeniku pisanih provjera objavljenom na Internet stranicama škole.

 

Tijekom nastavne godine učenici šestih razreda pisati će četiri pisane provjere. Provjeravati će se usvojenost znanja, geografske vještine te kartografska pismenost.

 

U rubrici opisnog praćenja učenika uz obrazloženje ocjene učenikova postignuća iz pojedinog elementa ocjenjivanja nalazi se i osvrt na ispunjavanje radne bilježnice, nošenje potrebnog pribora (udžbenika, radne bilježnice, bilježnice, geografskog atlasa), redovitost u pisanju domaćih zadaća, doprinos u skupnom radu, aktivnost na satu - zalaganje, interes za nastavne sadržaje, odnos prema radu te suradnja sa učenicima i nastavnikom.

Kako snalaženje na karti ne bi postala "muka" postavila smo vam linkove za slijepe karte svijeta, Europe i Hrvatske, pa da možete na njima vježbati snalaženje u prostoru.

Slijepe karte možete pronaći na sljedećim linkovima:
http://d-maps.com/
http://geography.about.com/library/blank/blxindex.htm
http://www.hist-geo.co.uk/contact/download/1/bom-eu/
http://www.botanic.hr/public/gisbio/gis045.htm

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju