JELOVNIK
RASPORED SATI I SATNICA
ŠKOLSKI DOKUMENTI
POLICA OSIGURANJA CROATIA OSIGURANJE
ZAKONI I PRAVILNICI
UDŽBENICI
Kriteriji ocjenjivanja za prirodu u 6. razredu.
Nastavni predmet Priroda u 6. razredu osnovne škole omogućuje sjedinjivanje, povezivanje i prirodoslovno poimanje cjelina koje se odnose na raznolika područja prirode. Stoga ovaj predmet pridonosi stvaranju učenikove cjelovite slike o svemu što nas okružuje u svijetu.
Priroda šestog razreda učenicima pruža temeljna znanja iz područja ekologije. Osim osnovnih ekoloških pojmova, učenici će detaljnije upoznati četiri životne zajednice: kontinentalnu listopadnu šumu, more, travnjak i baru. Posebno su naglašeni sadržaji iz zaštite prirode. Od fizikalnih sadržaja, govorit će se o oblicima, izvorima i štednji energije. Pri obradi nastavnih tema uzete su u obzir zavičajne osobitosti pa se tako od četiri predložene zajednice šuma obrađuje samo jedna, koja je svojstvena kraju u kojem učenik živi. Isto tako se od dvije vrste kopnenih voda obrađuje jedna i od zajednica travnjaka također jedna, koja je znakovita za kraj u kojem škola djeluje.
Nastava često uključuje razne praktične radove. U nastavnom procesu koriste se brojna suvremena nastavna sredstva i pomagala, kao i školska zbirka bilja. Učenicima je ponuđena i mogućnost izrade izbornih tema prema njihovom interesu, a godišnjim planom i programom nastave predviđena je i izvanučionička te terenska nastava.
Redovne nastavne teme:
Izborne teme:
Elementi praćenja i vrednovanja rada učenika u nastavi prirode
Vještina izvođenja praktičnih radova (mikroskopiranja, mjerenja, pokusi….); usmena prezentacija rezultata rada; urednost bilježaka i crteža; pisane provjere znanja; prikaz rezultata vježbi opisno, tablicama i dijagramima; petominutni sastav na zadanu temu; posteri; aktivnost na nastavi; domaće zadaće; povezivanje stečenog znanja; sposobnost uporabe stečenog znanja; sudjelovanje u diskusijama; uporaba drugih izvora znanja.
Razine učeničkih postignuća
Razina |
Opis |
Učenik će moći…. |
Ocjena |
---|---|---|---|
- |
Neusvojenost temeljnih pojmova |
Učenik ne izvršava zadatke, ne surađuje, ne želi govoriti… |
Nedovoljan (1) |
Znanje, reprodukcija |
Mogućnost reprodukcije u izvornom obliku |
…definirati, nabrojiti, imenovati, poredati, opisati temeljne pojmove. |
Dovoljan (2) |
Konceptualno razumijevanje |
Uočavanje i povezivanje glavnih koncepata; opisivanje tijeka događaja ili procesa |
…prepoznati temeljne pojmove, razumije gradivo ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti, uz pomoć učitelja rješava jednostavne zadatke. |
Dobar (3) |
Primjena |
Primjena naučenog načela na novom primjeru |
…razumije gradivo i zna ga objasniti, služi se usvojenim znanjem, navodi vlastite primjere, samostalno rješava postavljene zadatke. |
Vrlo dobar (4) |
Rješavanje problema |
Organiziranje usvojenog znanja i vještina za rješavanje problema |
…stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije primjere, uspješno izvršava korelaciju sa srodim gradivom, samostalno rješava složenije zadatke, služi se dodatnim izvorima znanja, sposoban je prenositi znanje na druge. |
Odličan (5) |