2013-09-09 13:42:18 Kemija u 8. razredu Kriteriji ocjenjivanja za kemiju u 8. razredu.
Kemija u osnovnoj školi prvenstveno je usmjerena na kemijska znanja potrebna za svakodnevni život. Nastavni program kemije omogućuje razumijevanje prirodnih pojava, načina kemijskog istraživanja i objašnjavanja prirode, pruža jednostavan i zanimljiv uvid u znanstvene temelje suvremene civilizacije te razvija sposobnosti potrebne za nastavak školovanja. Predmet kemija se boduje pri upisu u brojne programe srednjoškolskog obrazovanja. Učenje kemije također pridonosi razvoju logičkog i kreativnoga mišljenja, a izvođenje pokusa je središnja nastavna aktivnost. Program je osmišljen tako da učenik do spoznaja dolazi djelatnim metodama učenja, a svoje sposobnosti razvija praktičnim, perceptivnim i misaonim djelovanjem. Cilj nastave kemije u osnovnoj školi je uvođenje učenika u znanstveni način razmišljanja, odgoj za humani odnos prema prirodi i čovjekovoj okolini, stjecanje korisnih kemijskih znanja te osposobljavanje učenika za primjenu kemijskih znanja u svakodnevnom životu, tehnici i proizvodnji. Osim redovnih nastavnih tema, učenicima je ponuđena i mogućnost izrade raznih izbornih tema prema njihovom interesu, a osim redovne nastave, učenici mogu pohađati i dodatnu nastavu kemije, po jedan sat tjedno U tijeku dodatne nastave, učenici samostalno izvode različite praktične radove. Također se rješavaju razni zadaci iz testova s prošlogodišnjih natjecanja, PISA testiranja, testova koje provodi NCVVO i drugo. U sklopu ove nastave učenici mogu sudjelovati u posjetima fakultetima, institutima i drugim znanstvenim organizacijama prema prethodnom dogovoru i najavi, čime im se omogućuje direktan dodir s vrhunskim hrvatskim znanstvenicima.
Nastavne teme: Kemijski elementi i njihovi spojevi Ugljik i ugljikovi spojevi Ugljikovodici Organski spojevi s kisikom Biološki važni spojevi Sintetički važni spojevi
Izborne teme: Stijene, rude i minerali Kemija hrane Sapuni nekad i danas Ovisnosti (pušenje, narkotici) Gospodarenje otpadom Proizvodnja hrane (interdisciplinarno s biologijom)Elementi praćenja i vrednovanja rada učenika u nastavi kemije Vještina izvođenja praktičnih radova (mjerenja, pokusi….); usmena prezentacija rezultata rada; pisane provjere znanja; Praktične provjere znanja; urednost bilježaka i crteža; pisanje izvještaja; prikaz rezultata vježbi opisno, tablicama i dijagramima; petominutni sastav na zadanu temu; domaće zadaće; aktivnost na nastavi; povezivanje stečenog znanja; sposobnost uporabe stečenog znanja; sudjelovanje u diskusijama; uporaba drugih izvora znanja.
Razine učeničkih postignuća Razina Opis Učenik će moći…. Ocjena - Neusvojenost temeljnih pojmova Učenik ne izvršava zadatke, ne surađuje, ne želi govoriti… Nedovoljan (1) Znanje, reprodukcija Mogućnost reprodukcije u izvornom obliku …definirati, nabrojiti, imenovati, poredati, opisati temeljne pojmove. Dovoljan (2) Konceptualno razumijevanje Uočavanje i povezivanje glavnih koncepata; opisivanje tijeka događaja ili procesa …prepoznati temeljne pojmove, razumije gradivo ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti, uz pomoć učitelja rješava jednostavne zadatke. Dobar (3) Primjena Primjena naučenog načela na novom primjeru …razumije gradivo i zna ga objasniti, služi se usvojenim znanjem, navodi vlastite primjere, samostalno rješava postavljene zadatke. Vrlo dobar (4) Rješavanje problema Organiziranje usvojenog znanja i vještina za rješavanje problema …stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije primjere, uspješno izvršava korelaciju sa srodim gradivom, samostalno rješava složenije zadatke, služi se dodatnim izvorima znanja, sposoban je prenositi znanje na druge. Odličan (5)
|
VI. osnovna škola Varaždin |