2020-11-11 20:17:00

Učiteljice VI. osnovne škole na Erasmus+ projektu s Italijom

Diplomirana profesorica njemačkog i engleskog jezika i književnosti Natalija Hranjec i diplomirana učiteljica s pojačanim programom iz informatike Margareta Živković sudjelovale su u Erasmus+ KA1 projektu pod nazivom Svladavanje izazova istraživačkom i projektnom nastavom u digitalnom okruženju.

Zbog trenutačnih epidemioloških mjera mobilnost u Italiju nije bila moguća pa su učiteljice 10. i 11. studenog 2020. komunicirale online s kolegicom Volterrani iz Italije kako bi što više naučile o projektnoj i istraživačkoj nastavi u digitalnom okruženju koja se primjenjuje u Italiji.

Kolegica Volterrani iz Italije predstavila je grad Bobbio u kojem su učiteljice trebale boraviti, školu kao i način rada same škole.

Škola ima nekoliko različitih radnih prostora (learning environments) koji su izgrađeni tj. sufinancirani novcima EU projekata, lokalne samouprave ili lokalnih dobročinitelja (poduzeća): knjižnica, jezični laboratorij, tehnički laboratorij, digitalni atelje, laboratorij za "zeleno poduzetništvo".

Učenici su u školi bosi ili u papučama, knjige drže u ormarićima i samo ih po potrebi nose doma. Svakodnevno učitelji dočekuju svoje učenike na ulaznim vratima škole te ih pozdravjaju jednim od 5 pozdrava koje si učenici biraju (mahanjem, grlenjem i sl.).

Na vratima svake učionice imaju naziv jedne vještine kojoj onda streme u svom svakodnevnom radu na nastavi kroz 7 - 14 dana.

Prvih 20-tak minuta svakog dana učitelji i učenici imaju sastanak na kojem se zajedno pripremaju na rad: yoga, meditacija, razgovor, pjevanje...

Ostatak predavanja bio je posvećen korištenju raznih digitalnih platformi i alata: GoNoodle, ClassDojo, Lions-Quest, Europeana, Skype in classroom, Quizizz...

Izuzetan naglasak stavljen je na aktivne metode rada koje koriste u školi jer su već odavno osvješteni da su one od velikog značaja za usvajanje vještina potrebnih za 21. stoljeće.

Neke od metoda koje koriste su:

1) UČENJE VANI - krenu s istraživanjem vani, a zatim dalje rade tj. proširuju znanja i istraživanja u radu na digitalnim alatima u učionicama.

2) UČENJE PROJEKTIMA (Project-based learning) 

3) SURADNIČKO UČENJE (Cooperative learning)

4) UČENJE IGROM (Gamebased learning)

U svim pristupima jednu od važnijih uloga u samoj nastavi imaju digitalni alati čiju upotrebu učenici svladavaju kroz sve predmete. 

Dio novih iskustava stečenih tijekom edukacije bit će implementiran u našu nastavu i time predstaviti neki novi model ili način rada našim učenicima. 


VI. osnovna škola Varaždin