2012-09-24 19:26:36

Elementi vrednovanja

Predmet hrvatski jezik obuhvaća četiri predmetne sastavnice: hrvatski jezik, književnost, jezično izražavanje i medijsku kulturu.

Temeljni je cilj nastave hrvatskoga jezika osposobiti učenike za jezičnu komunikaciju koja im omogućuje ovladavanje sadržajima svih nastavnih predmeta i uključivanje u cjeloživotno učenje.

Zadaće nastavnoga područja hrvatski jezik:

osposobljivanje učenika za uspješno snalaženje u svakodnevnim priopćajnim situacijama ovladavanje jezičnim sredstvima potrebnim za uspješnu komunikaciju osvješćivanje potrebe za jezičnim znanjem suzbijanje straha od jezika osvješćivanje razlika između standardnoga jezika i zavičajnih idioma postupno usvajanje hrvatskoga jezičnog standarda

Zadaće nastavnoga područja jezično izražavanje:

razvoj sposobnosti izražavanja doživljaja, osjećaja, misli i stavova stvaranje navika uporabe pravogovornih i pravopisnih norma ostvarivanje uspješne usmene i pisane komunikacije

Zadaće nastavnoga područja književnost:

spoznavanje i doživljavanje književnih djela razvijanje osjetljivosti za književnu riječ razvijanje čitateljskih potreba i stvaranje čitateljskih navika osposobljivanje za samostalno čitanje i recepciju književnih djela

 

Zadaće nastavnoga područja medijska kultura:

osposobljivanje za komunikaciju s medijima: kazalištem, filmom, radijem, tiskom, stripom, računalom primanje (recepcija) kazališne predstave, filma, radijske i televizijske emisije; osposobljivanje za vrednovanje radijskih i televizijskih emisija te filmskih ostvarenja.

(prema Nastavnom planu i programu za osnovne škole)

 

Pisane provjere znanja

U 6. razredu pišu se četiri pisane provjere znanja iz jezika, dvije u 1. polugodištu i dvije u 2. polugodištu, jedna pravopisna vježba i jedna pisana provjera znanja iz književnosti na kraju 2. polugodišta.

 U 7. razredu pišu se tri pisane provjere znanja iz jezika, jedna u 1. polugodištu i dvije u 2. polugodištu, pravopisna vježba  i pisana provjera znanja iz književnosti u 2. polugodištu. Sve pisane provjere znanja provode se poslije obrađenih i uvježbanih nastavnih sadržaja.

 

Školske zadaće

Učenici pišu tri školske zadaće, jednu u 1. polugodištu i dvije u 2. polugodištu.

 

Usmene provjere znanja

Usmeno provjeravanje i ocjenjivanje znanja iz jezika i književnosti provodi se kontinuirano tijekom nastavne godine, u pravilu poslije obrađenih i uvježbanih nastavnih sadržaja. Usmeno provjeravanje može se provoditi na svakom nastavnom satu bez obvezne najave, a to znači da učenici trebaju kontinuirano učiti.

 

Lektira

Na kraju svakoga mjeseca dva sata posvećena su lektiri. Zadaća lektirnih sati razvijanje je čitateljskih navika, stvaranje čitateljskih potreba i osposobljavanje učenika za samostalno čitanje i recepciju književnih djela. Od učenika se očekuje da pročitaju lektirna djela, vode bilješke o pročitanome u dnevnicima čitanja i aktivno sudjeluju u interpretaciji lektirnih djela na satu. U lipnju učenici sami biraju djelo koje će pročitati i pomoću plakata predstaviti ostalim učenicima u razredu.

Ostati ravnodušan prema knjizi znači besmisleno osiromašiti svoj život. Ivo Andrić

Čovjek ne postaje dobar i pametan ako čita mnogo, nego ako mnogo i često čita dobre stvari.  Luther

 

Jezično izražavanje

Tijekom nastavne godine vrednuje se učenikovo usmeno i pisano izražavanje. Ocjenjuju se  interpretativno čitanje i krasnoslov. 

 

Od učenika se očekuje da aktivno sudjeluju u nastavi, pokazuju zanimanje i motiviranost za nastavni predmet, doprinose u skupnom radu (rade, slušaju i uvažavaju druge, prihvaćaju prijedloge, dogovaraju se, pomažu), kontinuirano uče, redovito pišu zadaće i izvršavaju ostale obveze. Vrlo je važan odnos prema drugim učenicima i učiteljici (međusobno poštovanje i povjerenje) te dobra komunikacija. 


VI. osnovna škola Varaždin