2012-10-09 14:45:19

Biologija u 8. razredu

Nastavni program biologije temelji se na osnovnim sadržajima bioloških znanosti i učenicima omogućuje upoznavanje živoga svijeta te zakonitosti koje u njemu vladaju.

U osmom razredu najveći je dio gradiva posvećen građi i funkcijama ljudskog organizma. Kako brojni učenici nastavljaju školovanje u srednjim školama bez programa biologije, ovi su sadržaji od ključne važnosti za daljnji život učenika. Predmet biologija često se boduje pri upisu u gimnazijske srednjoškolske programe.

Potrebna su određena predznanja koje učenici stječu u prethodnim razredima. Osim sticanja znanja, želi se razviti kod učenika prirodoznanstveni način mišljenja, spremnost i primjerenu odgovornost za primjenu stečenih znanja u životu.

  Nastava često uključuje razne praktične radove, a u nastavnom procesu koriste se brojna suvremena nastavna sredstva i pomagala. Učenicima je ponuđena i mogućnost izrade raznih izbornih tema prema njihovom interesu, a godišnjim planom i programom nastave predviđena je i terenska nastava.

Osim redovne nastave, učenicima je ponuđeno pohađanje dodatne nastave biologije, po jedan sat tjedno. U tijeku dodatne nastave, učenici samostalno izvode različite praktične radove. Također se rješavaju razni zadaci iz testova s prošlogodišnjih natjecanja, PISA testiranja, testova koje provodi NCVVO i drugo. U sklopu ove nastave učenici mogu sudjelovati u posjetama fakultetima, institutima i drugim znanstvenim organizacijama prema prethodnom dogovoru i najavi, čime im se omogućuje direktan dodir s vrhunskim hrvatskim znanstvenicima.

Nastavne teme:

1.       Roditelji i potomci

2.       Građa i funkcije ljudskog organizma

3.       Podrijetlo čovjeka

 

Izborne teme:

1.       Biologija i izazovi budućnosti

2.       Čovjek kao svemirski putnik

3.       Spavanje, budnost i aktivnost mozga

4.       Fiziologija ronjenja

5.       Šport i zdravlje

6.       Zdravlje i bolesti

 

Pravila ponašanja učenika u učionici biologije

1.       Po ulasku u učionicu zauzeti svoje radno mjesto i pripremiti stvari za nastavu.

2.       Učenici obvezno  moraju imati papuče.

3.       Prilikom vađenja stvari iz torbe, torbu staviti na sjedište stolca.

4.       Torbu i ostale stvari zatvoriti i staviti ispod klupe na policu, a ako ne stane onda torbu i stvari treba odnijeti u kut učionice na stolce koji su za to namijenjeni.

5.       Bez dozvole učiteljice nije dopušteno dirati stvari na klupi koje su pripremljene za nastavu.

6.       Učenici koji imaju dužu kosu dužni su kosu vezati gumicom ili kopčama.

7.       Učenicima nije dopušten ulazak u kabinet biologije bez izričite dozvole učiteljice.

8.       Učenici su dužni paziti na vlastite stvari, školski namještaj i kompletni prostor učionice.

9.       Zavjese na prozoru pomiče isključivo učitelj koji je trenutno u učionici. Otvaranje prozora nije dozvoljeno bez dozvole učitelja.

10.    Učenici će njegovati visok nivo svoje kulture ponašanja.

 

Elementi praćenja i vrednovanja rada učenika u nastavi biologije

Vještina izvođenja praktičnih radova (mikroskopiranja, mjerenja, pokusi….); usmena prezentacija rezultata rada; urednost bilježaka i crteža; pisanje izvještaja; prikaz rezultata vježbi opisno, tablicama i dijagramima; petominutni sastav na zadanu temu; posteri; aktivnost na nastavi; povezivanje stečenog znanja; sposobnost uporabe stečenog znanja; sudjelovanje u diskusijama; uporaba drugih izvora znanja.

Razine učeničkih postignuća

Razina

Opis

Učenik će moći….

Ocjena

-

Neusvojenost temeljnih pojmova

Učenik ne izvršava zadatke, ne surađuje, ne želi govoriti…

Nedovoljan (1)

Znanje, reprodukcija

Mogućnost reprodukcije u izvornom obliku

…definirati, nabrojiti, imenovati, poredati, opisati temeljne pojmove.

Dovoljan (2)

Konceptualno razumijevanje

Uočavanje i povezivanje glavnih koncepata; opisivanje tijeka događaja ili procesa

…prepoznati temeljne pojmove, razumije gradivo ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti, uz pomoć učitelja rješava jednostavne zadatke.

Dobar (3)

Primjena

Primjena naučenog načela na novom primjeru

…razumije gradivo i zna ga objasniti, služi se usvojenim znanjem, navodi vlastite primjere, samostalno rješava postavljene zadatke.

Vrlo dobar (4)

Rješavanje problema

Organiziranje usvojenog znanja i vještina za rješavanje problema

…stečeno znanje primjenjuje na nove, složenije primjere, uspješno izvršava korelaciju sa srodim gradivom, samostalno rješava složenije zadatke, služi se dodatnim izvorima znanja, sposoban je prenositi znanje na druge.

Odličan (5)

 

Tablica za ocjene

1.polugodište

Ocjena koju želim imati

Ocjena koje sam dobio (dobila) u mjesecu….

Zaključna ocjena

IX

X

XI

XII

 

 

 

 

 

 

 

2.polugodište

 

 

 

I

II

III

IV

V

VI

 

 

 

 

 

 

 

 

Detalj s državnog natjecanja iz biologije u istraživačkim radovima

Detalj s terenskog istraživanja u šumi Čret

I to su pripreme za državno natjecanje...

Posjet učenika Institutu Ruđer Bošković u Zagrebu

U laboratoriju Instituta Ruđer Bošković u Zagrebu


VI. osnovna škola Varaždin