preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2981563
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Kako se provodi individualni program?
Autor: Sandra Šenkiš, 27. 9. 2012.

Primjer jednog individualnog programa rada s djetetom s teškoćama pisanja,čitanja teškoćama u finoj i gruboj motorici te izgovora – tijekom cjelokupne terapije.


Nakon početne detekcije učenika, razgovorom s razrednikom te ostalim učiteljima, a naročito s roditeljima učenik počinje polaziti logopedske vježbe. Ovisno o teškoći i njegovim dobrim stranama organiziram individualni program rada.

Primjer jednog takvog rada za dijete koje ima teškoće u čitanju, pisanju i finoj i gruboj motorici kao i izgovoru. Prema potrebi program se mijenja i nadopunjuje ovisno o napretku učenika.

 

1. VJEŽBE VIZUALNE PERCEPCIJE I DISKRIMINACIJE,VIZUOMOTORNE KOORDINACIJE, KONCENTRACIJE, PAŽNJE I PAMĆENJA:

          - slaganje puzzli, slika u kockama

          - ACADIA – test

          - igre za razvoj i poboljšanje vizualnog pamćenja (Memory i sl.)

          - vježbe s različitim likovima – pronaći zadane likove, nastaviti niz zadanih

             likova      

          - uočavanje lika i pozadine; uočavanje finih vizualnih detalja

          - vježbe za razvoj koncentracije i logike (knjiga 'Spajalica'...)

          - pronalaženje predmeta iste / različite veličine / boje / oblika

2. VJEŽBE FINE MOTORIKE I KOORDINACIJE

          - rezanje škarama, ljepljenje, bojanje, slaganje, modeliranje, konstruiranje

          - vježbe fine motorike prstiju

          - Brain Gym

3. VJEŽBE POBOLJŠANJA ORIJENTACIJE U PROSTORU, VREMENU I NA  TIJELU

- poboljšanje, razvijanje i usvajanje predodžbe tijela, koncepta tijela i tjelesne sheme

- vježbe za poboljšanje orijentacije na vlastitom tijelu, na drugoj osobi (lutki), orijentacije u prostoru, prostornih relacije u svim smjerovima, kao i  orijentacije u bilježnici

          - postavljanje niza oblika u određeni položaj

          - razumijevanje i verbalno formuliranje prostornih i vremenskih odnosa

          - Brain Gym

 4. JEZIČNE VJEŽBE

          4.1. RJEČNIK

                 - bogaćenje rječnika

                 - imenovanje pojmova i predmeta; opisivanje slika i doživljaja

                 - prepoznavanje pojmova na temelju njihovoga opisa

                   - nabrajanje pojmova vezanih uz određenu kategoriju; razumijevanje

                     nadređenih i podređenih pojmova

                 - razumijevanje i pravilna upotreba antonima, sinonima, pridjeva,

                     prijedloga, upitnih riječi

          4.2. MORFOSINTAKSA

                 - gramatički ispravno oblikovanje rečenica u spontanome govoru

                 - razumijevanje rečenica i odnosa među riječima

                 - uočavanje i ispravljanje morfosintaktičkih greški u rečenicama

          4.3. PRAGMATIKA

                 - pravilna upotreba jezika u socijalnom kontekstu

                 - razumijevanje i pridržavanje teme razgovora; iniciranje razgovora;

                     obrati (turn-taking); govorni činovi

          4.4. VJEŽBE FONOLOŠKE SVJESNOSTI (govorno i pisanjem)

                 - vježbe glasovne i slogovne raščlambe i spajanja

                 - izdvajanje / diferenciranje prvog i zadnjeg glasa u riječima

                 - izdvajanje konsonanta / vokala iz niza slogova

                 - nabrajanje riječi prema zadanom početnom glasu

                 - pobrojavanje glasova u riječima

                 - prepoznavanje rime i aliteracije

- ostale složenije manipulacije fonemima (dodavanje, brisanje, premještanje fonema)

5.  VJEŽBE ČITANJA I PISANJA – specijalna tipkovnica (VTS, MTS, PS)

- multisenzorički (vizualni, auditivni, kinestetsko-taktilni) pristup čitanju i pisanju

          - čitanje lista riječi (slogovno spajanje) zasićenih 'kritičnim' grafemima

          - čitanje 'okidača za dezorijentaciju'

          - čitanje tekstova u sebi i naglas

- razvijanje fluentnog čitanja putem 'tehnike čitanja u paru' i 'tehnike ponovljenog čitanja'

- prozodijske kvalitete pri glasnom čitanju - naglasak, intonacija, stanke

- koncipiranje / razumijevanje pročitanog teksta, razlikovanje važnih od manje važnih informacija (prepričavanje pročitanog teksta, odgovaranje na pitanja, povezivanje s primjerima iz stvarnog života)

- kritičko čitanje – prepoznavanje kvalitetne literature; rasprava o pročitanim knjigama

- rad s listama riječi (razlikovanje vizualno / auditivno sličnih grafema / fonema,sređivanje riječi prema karakterističnim grafemima, umetanje grafema koji nedostaju, sastavljanje riječi od zadanih slogova, podjela prema vrstama riječi...)

          - prepisivanje ili diktat riječi i rečenica

          - nadopunjavanje rečenica; organiziranje poretka riječi u rečenicama

- samostalno oblikovanje i pisanje rečenica (imenovanje, opisivanje slika, odgovaranje na pitanja itd.)

6. UTVRĐIVANJE PRAVOPISNIH PRAVILA     

          - interpunkcijski i dijakritički znakovi

- razlikovanje i pisanje glasova č-ć i dž-đ te skupova –ije – je u svim riječima

- pisanje i izražavanje u skladu s pravopisnim (i gramatičkim) pravilima hrvatskoga jezika

7. GOVORNE VJEŽBE: - BERINGER APARAT

7.1. POSTAVLJANJE ARTIKULATORA U PRAVILAN POLOŽAJ I OSVJEŠTAVANJE PRAVILNOG POLOŽAJA ARTIKULATORA (pred ogledalom), VJEŽBE POKRETLJIVOSTI JEZIKA  / USANA / OBRAZA

7.2. VJEŽBE KOORDINACIJE ARTIKULATORA

7.3.KOREKCIJA GLASOVA

●        korekcija glasova u inicijalnoj / medijalnoj / finalnoj poziciji u logatomima, riječima i rečenicama (ponavljanje za logopedom), automatizacija glasova u pričama, pjesmicama, spontanom govoru / dijalogu te čitanjem kratkih tekstova 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju