preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Citati

GIF

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2986696
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Mali (i) velikani: upoznajemo Ivanu Brlić-Mažuranić
Autor: Ivana Canjuga, 1. 2. 2024.

Kreativna i istraživačka 150. obljetnica rođenja Ivane Brlić-Mažuranić. 


VI. osnovnu školu Varaždin pohađa 738 učenika, što ju čini najvećom gradskom osnovnom školom, a među tim je učenicima veliki broj učenika koji su talentirani u raznim područjima: od prirodoslovnoga područja, jezično-komunikacijskoga do umjetničkoga područja. Sve smo te učenike odlučili okupiti u jednom zajedničkom projektu koji će biti povezan zajedničkom temom – znamenitim osobama – umjetnicima i znanstvenicima – koji su promijenili svijet na razne načine i svojim doprinosom utjecali na život kakvim i oni danas žive. Budući da se ove godine obilježava 150. obljetnica rođenja poznate književnice Ivane Brlić-Mažuranić, odlučili smo sate hrvatskoga jezika posvetiti njoj.

Učenici šestih razreda (6.a i 6.d) su u knjižnici VI. osnovne škole sa svojom učiteljicom Ivanom Canjuga i školskom knjižničarkom Natašom Narančić napravili nekoliko kreativnih i istraživačkih zadataka vezanih uz život i djelo Ivane Brlić Mažuranić. Veselo i motivirano učenici su pristupili zadatcima u skupinama.

Prije samog rada i proučavanja biografije poznate književnice, učenici su razmišljali o onome što već znaju o Ivani, dok su tijekom čitanja razgovarali o onome što ih je začudilo i iznenadilo o njoj. Nakon čitanja pisali su o onome što ih još zanima ili žele znati o Ivaninom životu.

Svaka je skupina dobila jedan kreativni zadatak. Prva skupina dobila je zadatak izraditi brošuru grada Zagreba. Zagreb je krajem 19. i početkom 20. stoljeća bio grad u razvoju koji je pratio europske trendove i inovacije. U to vrijeme pojavile su se i prve turističke agencije u Zagrebu koje su nudile različite usluge i programe za posjetitelje. Učenici su preuzeli ulogu voditelja tih agencija i izradili brošuru grada Zagreba te predstavili razredu svoj rad.

Druga skupina dobila je zadatak odabrati jednu osobu iz grupe koja će na pet minuta postati Ivana i monologom se predstaviti u njezino ime. Vrijeme predstavljanja trebalo je obuhvaćati razdoblje pred kraj njezina života, kada iza sebe već ima brojne uspjehe i životne događaje koje će prepričavati. Jedna je učenica dobila zadatak predstaviti rad svoje grupe obučena u odjeću iz razdoblja u kojem je živjela Ivana.

Treća je skupina dobila zadatak napraviti obiteljsko stablo Ivane Brlić-Mažuranić. Dodavali su  ilustracije, imena, datume, citate i zanimljivosti koji su obogatili stablo i učinili ga zanimljivijim i informativnijim. Ni četvrta grupa nije imala jednostavan zadatak. Morali su napraviti „Bjesokviz“ kojim će provjeriti znanje drugih skupina o Ivaninom životu. Mogli su koristiti različite vrste pitanja, kao što su: višestruki izbor, točno/netočno, nadopuna, povezivanje, kratki odgovor i slično. Peta skupina izrađivala je strip.

Učenici su bili veoma zadovoljni svojim istraživačkim radom jer su mnogo naučili, ali su se i zabavili.

Ivana Canjuga, učiteljica hrvatskog jezika

Nataša Narančić, knjižničarka





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju