preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2964425
Preventivni programi

U školi se kao trajne vrijednosti provode programi: Škole bez nasilja!

    

Uz suradnju s Ministarstvom poljoprivrede te uz financiranje EU u školi se provode programi: Shema školskog voća i Mlijeko u školama ! 

       

(Vagors Zagreb d.o.o.)   (Vindija d.d. Varaždin)

U školi se kao trajne vrijednosti provode programi: Škola bez nasilja i Eko škola!

     

SPAS

PONOS

 

Postupci pružanja prve pomoći

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Što trebate znati o hitnoj medicinskoj službi
Autor: Mario Stančić, 11. 12. 2015.

Hitna medicinska služba zbrinjava stanja koja neposredno ugrožavaju ljudski život i teško narušavaju zdravlje.


Kada pozvati Hitnu medicinsku službu

Kada je ugrožen izravno život ili teško narušeno zdravlje!

  • Naglo nastale poteškoće u disanju
  • Gušenje  stranim tijelom
  • Zastoj rada srca i disanja
  • Gubitak svijesti
  • Iznenadna bol u prsnom košu
  • Iznenadno ubrzanje,usporenje rada srca ili nepravilni otkucaj srca
  • Grčevi(kolvulzije)
  • Otežani govor,slabost ili oduzetost dijela tijela,iskrivljenost lica
  • Ozljede nastale u prometnim nesrećama i ostalo iznenadno nastale ozljede(padovi s visine/životinjski ugrizi/ubodi/prostrjeli….)
  • Neuobičajeno krvarenje na bilo koji od prirodnih otvora tijela
  • Opekline
  • Udar električne struje ili groma
  • Pothlađivanje,toplinski udar
  • Utapanje
  • Otrovane lijekovima/narkoticima/kemikalijama
  • Jaka alergijska reakcija
  • Iznenadna bol(jaka glavobolja,jaka bol u prsima/trbuhu/leđima)
  • Iznenadne promjene ponašanja koje dovode u opasnost bolesnika ili okolinu(pokušaj samoubojstva/ubojstva….)

Što će Vas pitati medicinski dispečer?

  • Gdje je potrebna pomoć hitne medicinske službe?
  • Što se dogodilo?
  • Telefonski broj s kojeg pozivate?
  • Kome je potrebna pomoć/Koliko osoba treba medicinsku pomoć?
  • Je li osoba pri svijesti? Diše li osoba?
  • Ime i prezime osobe za koju zovete?
  • Vaše ime i prezime?

Nepotreban ili lažni poziv zauzima telefonsku liniju i onemogućava pomoć onima čiji je život ugrožen. Pitanja koja vam postavlja medicinski dispečer neophodna su kako biste brzo dobili pomoć kada vam je potrebna! Ako ste dobili drugog operatera zatražite da vas prespoji hitnoj medicinskoj službi!

Zapamtite! Odgovarajući na pitanja medicinskog dispečera pomažete mu da on pomogne vama! Zauzeta telefonska linija znači samo da medicinski dispečer razgovara s osobom koja također treba pomoć.

Kako razgovarati s medicinskim dispečerom?

  • Mirno i razgovijetno. Ne prekidajte telefonski poziv dok vam se to ne kaže!
  • Precizno opišite gdje se nalazi osoba koja treba pomoć i razlog zbog kojega zovete. Medicinski dispečer mora znati u kakvom je stanju osoba za koju zovete te je li joj već pružena kakva pomoć.
  • Podatke o mjestu na kojem se žrtva nalazi objasnite navodeći značajnije orijentire u blizini. To su npr. velika prometna raskrižja, mostovi, poznate građevine i sl.
  • Ostavite svoje ime i prezime, adresu i broj telefona. Možda će biti potrebno da vas medicinski dispečer ponovo nazove.
  • Pažljivo slušajte sve upute medicinskog dispečera! Medicinski dispečer će vam dati upute što da radite do dolaska tima hitne medicinske službe. Postupite na točno opisani način. Ukoliko nešto niste razumjeli, tražite da vam se ponovi!
  • Ostanite s pacijentom do dolaska tima hitne medicinske službe!

Zašto je ovo važno znati?

  • Hitnu medicinsku službu zovite samo za hitna medicinska stanja!
  • Svaki nepotreban ili lažni poziv zauzima telefonsku liniju i onemogućava pomoć onima čiji je život ugrožen. Smiren i razgovijetan govor preduvjet je brzog zaprimanja poziva. Medicinski dispečer mora dobiti osnovne podatke na temelju kojih može pravodobno uputiti tim hitne medicinske službe. Što ih prije dobije to će i tim prije biti upućen.
  • Točna adresa/mjesto događaja je jedini način da pomoć stigne tamo gdje se nalazi osoba kojoj je pomoć potrebna.
  • U slučaju da vam život nije u opasnosti (npr. manje posjekotine, prehlada, kronična bol koja se ne mijenja, prijelomi prstiju, uzrujanost) medicinsku skrb pružit će vam liječnik opće/obiteljske medicine.
  • Kućne posjete ne obavlja hitna medicinska služba. One su u djelokrugu rada vašeg liječnika opće/obiteljske medicine koji samostalno odlučuje o njihovoj potrebi te ih u suradnji s vama i dogovara.

 

Korisni savjeti

Što trebate učiniti dok čekate na dolazak tima hitne medicinske službe

  • Nastojite ostati smireni, umirujte pacijenta.
  • Utoplite pacijenta i održavajte ga budnim.
  • Nemojte pacijentu davati ništa za jesti ili piti.
  • Ne pomičite pacijenta koji je doživio prometnu nesreću, pao s velike visine ili je bez svijesti osim ako mu ne prijeti neposredna opasnost (požar, eksplozija, utapanje, itd).
  • Započnite pružati mjere prve pomoći ako ste u mogućnosti.

Kako možete pomoći timu hitne medicinske službi da vas što prije pronađe?

  • Osvijetlite ulazna vrata i kućni broj, ako ste u mogućnosti:
    • pošaljite nekoga da dočeka tim
    • oslobodite prolaz do pacijenta (odmaknite namještaj, cvijeće, parkirane automobile…)
    • zatvorite kućne ljubimce
  • pripremite medicinsku dokumentaciju

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju