preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Citati

GIF

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2999318
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Mjesec hrvatske knjige - u spomen na knjižničara Miroslava Cmuka
Autor: Nataša Narančić, 22. 11. 2022.

Tijekom Mjeseca hrvatske knjige, koji se obilježavao od 15. listopada do 15. studenoga, u našoj su se školi provodile aktivnosti osmišljene u čast našem prerano preminulom knjižničaru Miroslavu Cmuku.


Čitav su se mjesec učenici, zajedno sa svojim učiteljicama Hrvatskoga jezika, prisjećali zanimljivosti iz susreta s knjižničarom i njegovih najboljih šala, čitali su njegova djela te, potaknuti njima, stvarali vlastita.

Učenici petih i sedmih razreda učiteljica Ivane Canjuge i Nataše Narančić ujedinili su se, čitali i stvarali u prostoru u kojemu su sa svojim knjižničarom doživjeli bezbroj zanimljivih trenutaka, gdje bi dobivali najbolje književne preporuke i odakle su uvijek izlazili s osmijehom na licu – školskoj knjižnici. Čitali su slikovnice Oton Smoton i Stric koji nikada nije mahao te uspjeli pronaći djelić sebe u svakome od likova. Prepričavali su jedni drugima trenutke kada su i sami bili smotoni i pritom se lijepo nasmijali, a nakon analize ilustracija povela se i rasprava o tome je li bolje živjeti na selu ili u gradu. Da ne ostane sve samo na razgovoru, učenici su dobili i zadatak stvoriti novu priču – dogodovštinu u kojoj su se susreli dječaci Oton i Pavao te ju prikazati stripom, formom koja je knjižničaru Cmuku bila najdraža. I dok su iz najmlađih glava prštale ideje, oni stariji te su ideje nadograđivali i oblikovali, a i jedni i drugi pokazali su da u svakoj grupi postoji bar nekoliko učenika koji su za crtanje izuzetno talentirani.

            Da se čitati, osim u školskoj knjižnici, može na različitim mjestima u školi, pokazali su peti razredi učiteljice Martine Špičko koji su sa slikovnicama knjižničara Cmuka prošetali po školi tražeći najbolji i najmirniji kutak za čitanje. Na odabranim mjestima u skupinama su čitali slikovnice Ljubav na drugi pogled, Nasmijani san, Oton Smoton i Stric koji nikada nije mahao te razgovarali o likovima, njihovim postupcima i osobinama. Nastali su nakon toga brojni portreti s pripadajućim opisima, tako da i onima koji djela nisu čitali bude jasno čime je dječak Oton zaslužio nadimak Smoton te zašto dječak Pavao voli odlaziti k stricu na selo. I za kraj, izdvojili su mudre misli, one koje su bile izravno iznesene, ali i one skrivene između redaka i iza duhovitih rečenica.

            Šesti razredi učiteljice Zdenke Šopar postali su Zmajići u knjižnici i pod tim su nazivom proveli brojne aktivnosti. Započeli su ih istraživanjem o zmajevima općenito, izdvojili najpoznatije književne zmajeve te saznali detalje iz života njihova Dobrog školskog zmaja Miroslava Cmuka. Čitali su, kao što im se i iz nadimka može zaključiti, slikovnicu Zmaj u krošnji kruške koju su zatim u skupinama dramatizirali. Nakon dramatizacije uslijedile su scenske improvizacije za koje su učenici sami izrađivali rekvizite. Tako su se, osim u glumi, okušali i u ulogama redatelja i scenografa, a iz njihovih se izvedbi može zaključiti da su se u svim situacijama vrlo uspješno snašli. Da sačuvaju uspomenu na svoju kreativnost u provođenju aktivnosti, snimili su filmić Zmaj i zmajići koji su posvetili knjižničaru i svojoj maloj radionici.

Šesti razredi učiteljice Anite Perkov preuzeli su uloge ilustratora te su pisali i crtali portrete likova iz slikovnica Oton Smoton i Stric koji nikada nije mahao onako kako ih sami zamišljaju, a zatim su ih usporedili s likovima koje su naslikali ilustratori. Razgovarali su pritom o knjižničaru Cmuku koji ih je, dok su još bili treći razred, nasmijavao svojim dobrim forama kojih se i danas rado prisjećaju.

Članice Novinarske grupe pratile su provođenje aktivnosti, ali su imale i jednu vlastitu: stripove koje je knjižničar Cmuk rado čitao i koristio kao najčešće preporuke učenicima koji su u knjižnici znatiželjno tražili novo štivo, trebale su objediniti na jednome plakatu. Sve su to napravile s ciljem privlačenja novih čitatelja koji preporuku nisu uspjeli dobiti uživo od knjižničara i tako učiniti da se, na neki način, njegov glas i dalje čuje.

I dok su nastajali svi radovi koji sada krase prostore naše škole, dok su se čitale priče i njihove se poruke urezivale u misli mladih čitatelja, stvarale su se nove uspomene na knjižničara Cmuka kojega su, iako više nije s nama, učenici oživjeli razgovorom, čitanjem njegovih djela, a osobito svojom kreativnošću. Sigurni smo da bi naš voditelj grupe Kreativno pisanje na njih bio neizmjerno ponosan.

Sve fotografije možete pogledati u fotogaleriji.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju