preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2992429
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Europski dan logopeda - oštećenje sluha
Autor: Sandra Šenkiš, 14. 3. 2011.

VI. osnovna škola već generacijama vrlo uspješno školuje djecu s teškoćama u razvoju...


 

Djeca su u potpunosti integrirana u razredne odjele, u odgojno – obrazovne procese koji su prilagođeni njihovim potrebama. Škola je prilagođena arhitektonski (rampa, lift, WC prilagođen invalidnim osobama) i didaktički (dodatni materijali kao dodatno pomoćno sredstvo u nastavi i razna pomagala za individualni logopedski i rehabilitacijski rad), a učenicima s teškoćama u kretanju pomažu pomoćnici u nastavi (tehnička podrška) i njegovateljice (fiziološke potrebe). Od 708 učenika koji su raspoređeni u 32 razredna odjela, 41 učenik ima primjeren oblik školovanja (18 redovnih programa uz individualizirani pristup i 23 prilagođenih programa). S učenicima rade učitelji, profesori i stručna služba škole. Od teškoća su najzastupljenije disleksija, disgrafija, diskalkulija i dislalija, zatim ADHD i sniženo intelektualno funkcioniranje. Školu pohađa 13 djece sa dijagnozom cerebralne paralize te 1 učenik koji ima elemente autizma.

Školovanje gluhe i nagluhe djece na našoj školi započelo je 1990. godine. Svih 10 učenika je uspješno završilo školovanje, a trenutno se školuje jedan učenik s dijagnozom obostrane nagluhosti (obostrano nosi slušni aparat). Polaznik je petog razreda. Prva četiri razreda nastavne sadržaje je usvojio po prilagođenom programu uz svestranu pomoć učiteljice i stručne službe škole. Kako je pokazao visoku razinu usvojenosti nastavnih sadržaja, razumijevanja i reproduciranja nastavnih sadržaja stručna služba škole predložila je daljnje školovanje po redovnom programu uz individualizirani pristup. Učenik je uspješan u odgojno-obrazovnom procesu, a mi smo ponosni što osim usvojenih nastavnih sadržaja pokazuje i izniman stupanj socijalizacije. U komunikaciji se služi očitavanjem govora s lica i usana, prirodnom gestom uz glasovni govor. S djecom se druži pod nastavom i što je najvažnije pod odmorima, nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Odbija da ga tretiramo kao nekog „s teškoćama“, trudi se biti dio naše „obitelji“ i mi se trudimo da se on osjeća ravnopravno. Tijekom nastave učitelji su uvijek okrenuti licem prema njemu, razgovijetno i polaganije govore, te multisenzorički (dodatni materijali za vizualizaciju i dodir – tamo gdje je to moguće) obrađuju nastavne sadržaje. Nekolicina nastavnika prošla je tečaj gestovnog govora u Udruzi gluhih, tako da nastavu po potrebi nadopunjuju gestom. Individualnim logopedskim vježbama u školi radimo vježbe slušanja, artikulacije, bogaćenja vokabulara i razumijevanja apstraktnih nastavnih sadržaja koje je teže objasniti.

Iako u radu s  djecom nailazimo na poteškoće,sretni smo što njihovi rezultati u odgojno-obrazovnom procesu potvrđuju da je takav rad opravdan, a uspješnost učenika u nastavku školovanja nas veseli i daje poticaj za daljnji rad. Koliko mi dobro utječemo na njih i pomažemo im da odrastu u obrazovane, socijalizirane i sretne mlade ljude, toliko i oni utječu na nas da postanemo bolji ljudi. Smatram kako je bitno zapitati se: „Jesam li sam osim svog odrađenog posla (poučavanja) podario nekom toplu riječ, smiješak ili naprosto bio čovjek?“ Ako je odgovor potvrdan bit ću veoma sretna i zadovoljna radi toga i nadam se da će djeca biti sretna, ne zbog mene, nego radi sebe.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju