preskoči na sadržaj

VI. osnovna škola Varaždin

Login

 

Školska obilježja

Himna škole (mp3)

Vizija, misija, vrijednosti

Vision, mission, values


CD dječjeg zbora "Varaždinski Slavuji"
BiH

Tražilica

Citati

GIF

Brojač posjeta...

Ispis statistike od 22. 10. 2013.

Ukupno: 2991921
Sandra Šenkiš, prof. defektolog - logoped

prof. defektolog-logoped

 

Stručni suradnik defektolog - logoped  tijekom školske godine obavlja poslove predviđene Godišnjim planom i programom rada stručnog suradnika defektologa – logopeda.

Neposredni rad s učenicima - uključuje otkrivanje i identifikaciju teškoće kod učenika te dogovor s roditeljima i učiteljima o dijagnostičkom postupku za utvrđivanje vrste i stupnja poremećaja. Dogovor za rehabilitaciju učenika koji se provodi individualno ili grupno 1 do 2 puta tjedno ovisno o teškoći. Uz djecu koja trebaju pomoć pri svladavanju nastavnog plana i programa, logopedske vježbe pohađaju i djeca s teškoćama govorno jezične komunikacije, teškoćama čitanja i pisanja (disleksijom, disgrafijom i diskalkulijom), slušno oštećeni učenici, učenici s cerebralnom paralizom, učenici s elementima autizma, učenici s ADHD sindromom te učenici s poremećajima u ponašanju. Cjelokupni rad se temelji na jakim stranama učenika, a tek potom na ograničenjima.

Planiranje, programiranje, pripremanje i vođenje evidencije o neposrednom edukacijsko rehabilitacijskom radu – izrada i vođenje sve potrebne dokumentacije.

Suradnja s profesorima, nastavnicima, učiteljima, stručno službom škole, ravnateljem – testiranje učenika za upis u prvi razred, sudjelovanje u Komisiji za određivanje primjerenog oblika školovanja, formiranje razrednih odjela, izrada individualnih mjesečnih programa rada za djecu s teškoćama,  savjetovanje u svezi s učenicima s teškoćama u razvoju, održavanje predavanja na zadanu temu.

Suradnja sa stručnim i društvenim ustanovama zvan škole – Centar za odgoj i obrazovanje „Tomislav Špoljar“ Varaždin, Centar za logopediju opće bolnice Varaždin, stručna služba Dječjeg vrtića „Varaždin“, ERF Zagreb, ostali Centri i Udruge u Hrvatskoj.

Suradnja s roditeljima, starateljima i udomiteljima -  upoznavanje roditelja s vrstom i stupnjem teškoća / poremećaja govora, jezika, slušanja, čitanja i pisanja te teškoća učenja, potrebitosti terapije te s načinima i mogućnostima ublažavanja teškoća, instruktivni rad s roditeljima u cilju uključivanja roditelja kao aktivnog sudionika u tijek rehabilitacijskog procesa, izrada pisanih uputa za roditelje, izrada vježbi za rad u roditeljskom domu.

Ostali poslovi – sudjelovanje u radu Učiteljskih i Razrednih vijeća te ostali poslovi utvrđeni tijekom tekuće školske godine, suradnja  i koordinacija  pomoćnika u nastavi.

Stručno usavršavanje – praćenje stručne literature, suradnja i rad u Aktivu stručnih suradnika Varaždinske i Međimurske županije, HLD Varaždin, sudjelovanje na seminarima koji se bave problematikom vezanom uz govorno – jezične teškoće, teškoće čitanja, pisanja i matematičkih vještina, autizam, ADHD, oštećenje sluha, cerebralnu paralizu i probleme ponašanja.

Broj telefona: 042/658-980

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Logopedska terminologija
Autor: Sandra Šenkiš, 27. 9. 2012.

Govorno-jezični poremećaji


1. Usporeni razvoj govora- ova dijagnoza najčešće se postavlja kod djece čiji je govor još uvijek u razvoju (djeca u dobi do tri, četiri godine). Djeca razumiju govor svoje okoline, ali se služe rečenicama koje nisu primjerene kronološkoj dobi. Kad roditelji posumnjaju na bilo kakva zaostajanja u govoru trebali bi se odmah obratiti za pomoć logopedu.

2. Dyslalia ili neispravan izgovor glasova - ovisno o skupini glasova koja je zahvaćena poremećajem, neispravan izgovor glasova dijeli se u nekoliko skupina: sigmatizam, rotacizam, lambdacizam, kapacizam, gamacizam, tetacizam, deltacizam i etacizam 
Postoje tri oblika neispravnog izgovora glasova:

  • Omisija - izostavljanje glasova u riječi (npr. plavo-pavo, Marko-Mako...) ovo je normalno za djecu do 3 godine, poslije toga ne bi se smjelo javljati 
  • Suspstitucija - zamjena glasova drugim glasom (npr. Luka-Juka, riba-viba...) ovo je normalno za djecu do 4 godine, poslije toga ne bi se smjelo javljati
  • Distorzija - iskrivljeni izgovor nekog glasa.

3. Mucanje – je lako prepoznatljivo  zbog svojih specifičnih manifestacija, a to su: ponavljanje dijelova riječi ili rečenice, produžavanje glasova, zastoji u govoru, neadekvatne puze, ubacivanje različitih glasova, poštapalice, dulje trajanje govora. Između druge i treće godine života (intenzivni razvoj govora) može se javiti  fiziološko mucanje. Simptomatski u potpunosti nalikuje pravom mucanju, ali je važno naglasiti da je to prolazna faza koja u najvećem broju slučajeva, ne ostavlja nikakve posljedice na dječji govor.

4. Poremećaj čitanja i pisanja - da bi dijete uspješno ovladalo  čitanjem ono  mora razviti neke sposobnosti i savladati određene vještine: mora poznavati do izvjesnog stupnja govorni jezik prije nego što počne čitati, kako bi moglo shvatiti poruku teksta; mora znati rastaviti riječi na sastavne dijelove, slogove i glasove; treba naučiti vezu između slova i glasa; treba savladati orijentaciju u prostoru i praćenje slijeva na desno i gore-dolje; treba naučiti da je pisana riječ znak za izgovorenu i da ima isto značenje; treba razumjeti pisanu poruku. Dijagnoza specifični poremećaj čitanja i pisanja  ne postavlja se  prije kraja drugog razreda.

5. Poremećaj glasa - prvi i najuočljiviji poremećaj fonacije je promuklost (dysphonia). Poremećaji fonacije mogu nastati zbog organskih promjena, ali mogu biti i posljedica pogrešne uporabe glasa (funkcionalne disfonije). Uvijek moramo nastojati otkriti pravi uzrok promuklosti kako bismo pravilno provodili liječenje i rehabilitaciju.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju